Клей Мабит е театрален продуцент, който дълго време се е занимавал с маркетинг, преди да започне продуцентска кариера. За първия си спектакъл той използвал всички тактики от маркетинга за продажбата на билети и съответно успява да разпродаден всяко едно място. Той създава списък на „театралните маркетингови трикове“, който сега ще ви споделим.
Не всички идеи в този списък са подходящи за всички продукции, но със сигурност ще намерите парченца истина за точното представление – независимо от това за какво е или къде се представя. В списъка има и идеи, фокусирани върху продължителния маркетинг. Ето я и първата част от списъка:
- Посещавайте другите театри редовно, за да видите, кое от техните представления се продава добре – тогава вижте как го постигат.
- Повечето препратки за онлайн продажбата на билети са тромави и грозни, създайте линк, съкращаващ услугата като Bit.ly.
- Оставете подходящи коментари под статиите на местни арт журналисти, така че да знаят кой сте, без да искате нещо конкретно от тях. Така читателите могат бързо да се срещнат с вас.
- Станете домакин/спонсор на фестивал.
- Предложете нещо безплатно или с отстъпка в нощта, когато знаете, че ще има слаба посещаемост (ако има заведение в театъра, може да е нещо от бара).
- Направете отстъпка за първите 100 закупени билета, когато пуснете билетите в продажба.
- Станете партньор с организация, която приема дарения от храна, дрехи или играчки и организирайте нощ, в която да няма вход, а вместо това зрителите да носят дарения (използвайте снимки, видеа, прессъобщения за това събитие, така ще увеличите продажбите на всички свои представления). Или иначе казано – това си е активна CSR политика.
- Поставете GoPro камера на актьор по време на репетиция, когато изпълнява сложен бой, танц или летяща сцена и го споделете в социалните мрежи.
- Създайте видео, показващо кадри от продукцията с гласовете на актьорите, които казват най-добрите си реплики.
- Поставете рекламни табла на тротоара с въртящи се заглавия, които казват шеговити неща, които привличат вниманието.
- Изпратете имейл на всеки, който е гледал едно от предишните ти подобни представления и му кажи защо след като е гледал това, ще се влюби в постановката, която предстои.
- Създайте реклама за списание – дори никога да не я пуснете, ще ти помогне да формулираш бързо и сбито своето маркетингово съобщение.
- Направи нощ, в която вашите редовни посетители могат да доведат приятел безплатно и им дайте „царско посрещане“, с което да се почувстват като рок звезди пред техните приятели.
- Организирайте медийна среща с пресата и арт блогърите, на която може да присъстват всички или част от местните театри, и заедно представете предстоящите представления наведнъж.
- Създайте специално място за безплатни напитки и го рекламирайте пред своите редовни посетители.
- Напишете какво бихте направили, ако имахте 10 хил. долара, които да похарчите за маркетинг, едва ли скоро ще стане, но помислете как можете да направите по-икономична версия на тези тактики с вашия текущ бюджет.
- Отпечатайте специални карти и за вашите продукции, които да раздадете на редовните си постетители.
- Работете с ресторант в близост до вас и създайте специални промоции за зрителите след представлението (този похват се използва активно у нас 🙂 ).
- Изпратете покана до лидерите на мнение и блогърите за обяд с директора/режисьора и говорете за постановката.
- Напишете писмо до редактора на местен вестник за това защо нещата, които представяте са от значение да вашата общност.
- Създайте пакет с билети заедно с друг театър или арт организация, където някой може да закупи билет за събитие и на двете места с отстъпка.
- Свържете се отново с посетителите само за да им благодарите за тяхната подкрепа, и ако имате възможност ги попитайте, какво биха искали да видят.
- Предложете свободни места на своите редовни зрители, когато е възможно.
- Създайте кратки видеа, говорейки за актьорите и екипа на представлението, които могат да се разпространяват онлайн.
- Поддържайте отворена група оналйн (може да е във Facebook или Google Hangout), където редовната публика може да се срещне с актьорите и да им зададе въпроси или да пита за билети и т.н.
- Вместо или освен флаери, отпечатайте визитки, с които да представяте постановката. Определено ще изненада зрителите. Тези визитни картички могат да се раздват на влиятелни личности.
- Направете до 3-минутно ревю на новото представление малко преди началото на друго представление– точно като филмов трейлър.
- Поддържай активно блога си не само преди премиерата, това ще държи интересът на публиката дълго.
- Направете конкретна таргет група във Facebook, включваща вашия имейл лист с редовни зрители и започнете целенасочени реклами към тази аудитория.
- Заведете местен журналист на обяд, когато нямате подготвено представление само, за да го/я опознаете.
- Създайте списък с медийни контакти с всички автори, блогъри и фенове в социалните медии, които говорят за театър.
- Съберете прес кит на дигитален носител, който може да дадете на журналист на флашка или най-лесното – той да си го свали от сайта ви.
- Предложи билети за представлението на други местни арт групи, заедно с поименна покана за събитието.
- Създайте видео картички, с които да благодарите на всички зрители и влиятелни личности.
- Направете видео обиколка зад колисите, показвайки как се променят някои драматични сцени, костюми или други технически елементи от представлението.
- Направете кратко проучване след представлението, като можете да изпратите имейл на хора от публиката деня след като са го гледали.
Всеки театър може да вземе идея от този списък и да я персонализира и развие. Следващата седмица ще ви представим и продължението на триковете, които можем да използваме, за да продадем повече билети.
*Някои точки от списъка са изменени, за да отговарят на българската действителност.
Първоначалният превод на текста е направен от Кристина Захариева.
Източник: soldoutrun.com
Comments are closed.