Той не е актьор, той е композитор, а това което го свързва с театъра, е музиката. Да, факт е, че голяма вина за въздействието на един спектакъл върху зрителите има именно музиката и тя е една от важните съставки за магията на театъра!
Композитора обикновено го избира режисьорът-постановчик. В българския театър има много талантливи имена, а последно време и все по-нови и млади лица, за които ние ще разказваме! Един от тях е Добромир Кисьов, накратко Добри. Той е толкова добър, мил и позитивен, колкото го издава и името му! Запознайте се!
Роден в Пловдив, музикант и доскоро оркестрант в Софийската филхармония, където свири на контрабас. От малък се повлича в света на музиката, композира. А отскоро пише музика и за театър, за което вече печели награди!
Освен това Добромир Кисьов преподава контрабас, а през 2018 дава уроци в частна академия за сценични изкуства. Там той се запознава с режисьора Анастасия Събева, която някак предопределя пътя му в театъра. След срещата им тя го кани да стане част от проекта „Островът на съкровищата“ и така малко по-късно Добри записва контрабас и прави оркестрови аранжименти, за да допълнят музиката към спектакъла, дело на актьора Стелиан Радев.
„Всъщност това беше моето театрално начало, стартирайки творческата ми дейност като композитор на две прекрасни постановки, режисирани от Анастасия – „Ромео и Жулиета“ в Младежки театър „Николай Бинев“ и „Солунските съзаклятници“ в Театър НАТФИЗ, клас доц. д-р Пенко Господинов (по време на тези две премиери, същият клас представи „Дон Жуан Тенорио“ по Молиер) и „Калуня-каля“ по романа на Георги Божинов, режисиран от Благой Бойчев, в Родопски драматичен театър „Николай Хайтов“ – споделя Добри.
Ето го театрално-музикалния свят на Добромир Кисьов:
Къде те намираме в момента?
Честно казано, намирате ме в доста повратен момент от живота ми. Преди точно половин година приключи стажът ми по заместване като контрабасист в Софийска филхармония. Оттогава насам пътят ми направи рязък, по желание, завой към театъра, композирайки музиката за четири спектакъла, всички от които направиха премиерите си в датите между 22.10 – 14.11.2019 г. Искрено се надявам да продължавам в тази посока.
Какво за теб е театърът?
За мен театърът е емоция, енергия, присъствие. Живот, сътворен във всеки един миг. Тук и сега. Рожба на един изящен брак, в който майка е режисьорът, който сътворява, баща е сцената, която възпитава и децата са актьорите, които съживяват и придават пълния смисъл на всичко това. Театърът е един цял нов живот..
Колко често ходиш на театър?
Да призная, не бях най-редовният зрител до скоро. Самият аз много често пътувах и бях постоянно на сцена, което беше един от факторите. Но това се промени и вече съм редовен посетител – често и повече от веднъж седмично.
Кое е представлението, на което най-много си се смял?
Безспорно „Някои го предпочитат…“ постановка на Венцислав Асенов. Гледах го с близки приятели през 2014 г. още ми остава спомена колко се забавлявахме!
Горещо го препоръчвам!
Кое е представлението, на което най-много си плакал?
Това, което казва истината на теб и на мен.
Кой е спектакълът, който разтърси света ти из основи?
Твърде млад съм, за да отговоря на този въпрос…в правилното време ще се намерим.
Кое е представлението, което гледа последно?
„Лейди Макбет от Мценска околия“, постановка на Максим Меламедов, все още в Премиера!
Следващата дата е 10.01, 19:00 ч., Театър НАТФИЗ
Не е за изпускане!
Трагедия, комедия или…?
Истина.
Имаш ли любима реплика от пиеса?
“Човек може всичко и няма да умре, докато не го направи. И аз няма да умра, докато не направя всичко. Защото не мога иначе…защото не съм, ако не мога“ – Калуньо, из романа „Калуня-каля“.
Какво правиш преди премиера? Имаш ли си ритуал?
Вълнувам се! Чакането ме изнервя, затова нямам търпение да започнем (:
А какво правиш преди да излезеш на сцената?
Взимам си 5 минути насаме, за да се съсредоточа и подготвя.
С кого от световноизвестните артисти би искал да работиш?
Не знам дали някога бих имал шанс, но това е човекът, най-голям пример за мен – огромният Джон Уилиамс – абсолютен гений на филмовата музика, едновременно изключително смирен и човечен – качество, което го прави дори още по-велик. Безкрайни адмирации към този ум, побран в човешко тяло!
Kой е последният проект, по който работи като композитор?
Последният голям проект, по който работих, е музиката за спектакъла „Калуня-каля“
Защо публиката трябва да го гледа?
„Калуня-каля“ е неотдавна преоткрит роман и български шедьовър, който непременно трябва да се опознае от българите и не само. Един от шансовете за това е прочитът на удивителния Благой Бойчев, с когото имах щастието да творя, за което съм изключително благодарен! „Калуня-каля“ гостува в София, където имате шанс да видите сътворението на един изключително сплотен екип от професионалисти и близки един с друг хора и огромната любов от всички сърца, вложена във визуалното пресъздаване на тази българска класика –
27. 01, 19:00 ч. в Театро
Заповядайте!
Три постановки, които нашите читатели не бива да пропускат според теб?
„Животът е прекрасен“, режисьор Александър Морфов
„Хъшове“, режисьор Александър Морфов
„Ромео и Жулиета“, режисьор Анастасия Събева
Музика от Добромир Кисьов може да чуете в следните спектакли: „Ромео и Жулиета“ (Младежки театър), „Солунските съзаклятници“ (Театър Натфиз); „Дон Жуан Тенорио“ (Театър Натфиз) и „Калуня-каля“ в Родопски драматичен театър.
*фотографи: корица – Гергана Дамянова (Софийска филхармония); сн. 2 – Петър Недялков; сн. 3 –
Александър Динчев