Минимализмът на големия свят от “Хартиени истории”

0
0

Да започнем отначало. Бог, Адам, Ева и един не чак толкова трагичен край. Не, да започнем още по-отначало. Иван-Александър Дойчев, Христо Петев и Велизар Евтимов, които няма да ви проговорят, защото “Хартиени истории” е невербален спектакъл от (явно) хартия. Но именно така ще успеят да ви кажат повече, по-въздействащо и, разбира се, приказно.

Хартията се оказва многообразен и многофункционален инструмент в ръцете на тримата актьори и идеите на режисьора Димитър Стефанов. Темите, които екипът сбъдва, са фундаментални, а може да ви се сторят и банални. НО хартията е повод да заживееш в минималистичен свят, който дава очарователен оттенък на всяка една история. Музиката въздейства в същата посока, постигайки мащаб, заради който думите остават излишни до самия край.

Приятна изненада е, че “самият край” не настъпва след третата или четвъртата история. Те започват от сътворението на света, при това от смешната страна на нещата, в която се оглеждаме и до днес. Амбалажна, оризова и полиетиленова хартия съдействат на “Вавилонската кула”, “Орфей и Евридика” и още няколко миниатюри.

Всички те смаляват големия свят, за да ни доближат до забравата, в която удобно сме се настанили. Напомнят ни за детството, от което сме избягали, и за истината. Може да продължим да я гледаме отстрани, просто като хартия, или да заживеем в нея активно.

“Хартиени истории” успешно кореспондира с публиката, която се увлича все повече от всяка следваща миниатюра. Екипът се е сработил чудесно и всички хартийки са си на мястото. А вие не забравяйте да си купите билет за място в City Mark Art Center на 20 януари от 19:30 ч.

Проектът е финансиран от Програма „Култура” на Столична Община
Постановка: Димитър Стефанов
Сценография: Алек Чурчич
Композитор: Милен Апостолов
Участват: Иван-Александър Дойчев, Христо Петев, Велизар Евтимов

ОТГОВОРИ

Please enter your comment!
Please enter your name here