Международният куклено-театрален фестивал за възрастни „Пиеро“ имаше разнообразна и интересна програма. За част от нея ви разказахме ТУК. За останалата ще разберете сега 🙂
ДЕН ЧЕТВЪРТИ
„Без дрехи“… Може би без всички тези дрехи, излишни мисли, погрешни желания, които не водят до нищо друго, освен хаоса в нас и извън нас… ще бъде по-добре. Представлението, свързано с обезличаването, бе представено от Студио за съвременен танц и пантомима „Пантарей“ – Пловдив.
Част от конкурсната програма бяха Хилъри Чаплайн – Ню Йорк, САЩ. „Последният плъх от Терезин“ обединява музика, визуално изкуство и поезия, създадени от множество изтъкнати творци, затворени в концентрационния лагер в Терезин, Чехословакия. Интересният спектакъл, който държеше вниманието ни през цялото време, ни разказа историята на кабаретна звезда, попаднала в концлагер. Последният останал там плъх става неин приятел.
През този ден се състоя и първата извънстолична премиера на „Косвени щети“, също част от конкурсната програма. Повече за спектакъла може да научите ТУК.

За „Последният човек“ Веселка Кунчева драматизира романа „1984“ с въздействаща визия и картини. Гледайте го в Стара Загора на 18 октомври.
ДЕН ПЕТИ
„Беше ми 100лично“, а на нас изключително забавно! Актьорът и комедиант Димитър Иванов-Капитана е и единственият у нас вентролог. Освен, че ни забавлява с истории за премеждията на своя софийски живот (може би истински, може би не?) ни срещна с кукла, която на пръв поглед говори съвсем сама!
„По вълчата следа“ е големият победител на „ПИЕРО“. Спектакълът на Нови Сад, Сърбия, е авторска адаптация по известния роман на Джек Лондон „Дивото зове“. Журито го отличи в категориите за сценография, режисура и най-добър спектакъл.
„Филифьонката, която вярваше в бедствия“ на ДКТ Бургас ни спечели с история за страха. Кога той ни пречи и как да се освободим от него? Филифьонката ще успее да помогне на себе си, но и на вас в битката срещу страховете.

ДЕН ШЕСТИ
Последният ШЕСТИ ден ни показа нещо нестандартно и грабващо. Куклен театър Видин е причината за „Хронолог“. Той няма драматургия, но има силни картини и послания, чрез които пластиката, от която са направени куклите ни изпраща в друго измерение. Виждаме днешния свят самотен, утопичен, с изгубени мечти и безсмислени борби.
„Хамлет“ гостува чак от Полша. Техниката, с която ни беше разказана неговата история е оригинална и се случва под вода.
Кои са наградените спектакли може да прочетете ТУК.