Дневници за Edinburgh Festival Fringe – Част 2

1
0

Във втората част от нашите дневници за Edinburgh Festival Fringe (виж първа тук) Николай продължава да ни разказва за последните дни от подготовката на фестивала:

Ден 8 /29 юли/

Петъкът беше тих ден – довършвахме малки неща по студиата от сорта на боядисване на стъпала, поставяне на пола на сцената и прочее. Имахме среща с програмист, тъй като тази година мениджърите са решили да пробват нов продукт, който е на пазара буквално по-малко от два месеца. Казва се ETC ColourSource и е малък, евтин пулт, който е предназначен за училища и колежи, тъй като е много олекотен. Когато имахме за пръв път тренинг върху него, мениджърът ни по осветление, който работи от години с компании от ранга на Шекспировия театър, не успяваше първоначално да се справи с някои функции и обучението се превърна в съвместно изучаване.

Това мина леко и бавно, докато дойде вечерта, която беше най-интересното нещо на деня. Шефът по традиция събира всички техници, сценични и всякакви мениджъри и отговорници на нещо като празненство и представя всеки един по име – знае всички имена на всички хора, които работят за него, като важното в ситуацията е, че голям процент са нови всяка година. Един много готин начин да покаже колегиалността и близостта, която той и останалите в ръководството целят и наистина се постига.

Ден 10 / 31 юли/

Днес беше първата техническа репетиция с актьори в моето студио. Регламентът при нас е такъв, че всеки артист получава слот от 4 часа, в който разполага с пространството и двамата техници. В това време се изговарят и прохождат всички детайли около представлението, декора, позиционирането, осветлението, озвучаването и промяната между следващото и предишното представление. Когато започне фестивалът, между всяко представление има 15 минути, в които предната публика излиза, маха се декорът и всичко, което е влязло с конкретното представление, вкарват се нужните неща за следващото, зареждат се шоу файловете в пултовете, влиза публика и се дава начало.

В най-голямото ни студио това започва от сутринта и продължава до вечерта, плътно. В някои случаи, независимо дали е малка или голяма продукцията – идва със свои техници, които ръководят шоуто. Същият принцип се прилага и в гримьорните, които са транзитно пространство. Перманентно в тях стоят само декорите и реквизитите. Има разделения от черни прегради, в които артистите могат да се преобличат, но всички имат половин час преди представление и 15 минути след – в гримьорната, като не могат да оставят никакви лични вещи там. Общо взето се получава един огромен маратон. Assembly, компанията за която работя аз, правят това от 36 години и определено опитът си личи.

Очаквахме, че репетицията с първата театрална група няма да продължи целите 4 часа, но се оказахме в грешка.

Ден 11-13 /01-03 август/

От гледната точка на Николай

Последните няколко дни преминаха все така дълго в технически репетиции. Някои от тях, които са „чист“ театър, да го наречем, отнемат значително повече време, тъй като имат декор, който трябва да се маркира по сцената, да се пробва осветлението, влизания, излизания на актьори и т. н. Освен тях, в нашето студио, за пример, имаме един магьосник и трима комедианти, при които репетицията преминава много лесно, защото всичко е абсолютно опростено.

Днес (3-ти) бяха последните ни две репетиции и следобед отворихме сезона за публика с първото представление на магьосника.

Вече официално сме започнали, в следващите няколко дни ще усетим реалната атмосфера. Огромна част на компаниите не разчитат само на маркетинговия отдел да рекламират представленията им, а ходят по улиците и раздават брошури за представленията си. Все още не съм имал възможност да се разходя из града, но и това предстои.

Тук може да се запознаете отблизо с програмата на фестивала.

1 коментар

ОТГОВОРИ

Please enter your comment!
Please enter your name here