LOGO

'

„Всичко на масата“ – спектакълът с много международни награди очарова и нашата публика

„Всичко на масата“ – спектакълът с много международни награди очарова и нашата публика Васил Дуев във „Всичко на масата“ Full view

*НОМИНАЦИЯ „ИКАР“ категория Водеща мъжка роля за Васил Дуев*
*Златна маска за Главна мъжка роля, Награда на публиката и Сребърна маска за Най-добро представление от “ART TREMA FEST RUMA” в Сърбия*
*Награда за най-добър спектакъл на „BALKAN THEATRE TIRANA FEST“ в Албания*
*Награда за сценичен експеримент и иновация на Интернационалния фестивал „АКТЬОРЪТ НА ЕВРОПА“ в Ресен, Македония*
*Награда за най-добър спектакъл на Интернационалния фестивал на монодрамата „MONOACT“ в Печ, Косово*
*Премиера на Интернационалния фестивал на монодрамата 2016 в Битоля, Македония*
*През 2017-та спектакълът участва на още три фестивала в Русия, Турция и Македония*

143752След всички тези награди и международни участие за по-малко от 3 години, може би няма нужда да ви казваме, защо да гледате „Всичко на масата“ в „СФУМАТО“.

Хенри Чинаски – героят алтер его на Чарлз Буковски, е още млад, тъкмо пристъпил в истинския живот преди да започне шътешестването си из всички романи на своя автор. Пред нас той се изправя на сцената, за да се надсмее с дивашкото си чувство за хумор, преборвайки спомените от тежкото си детство, причинено от баща му. Чрез маската на своята ирония и цинизъм Хенри се противопоставя на затискащия го свят , в който от малък е трябвало сам да се справя…

Той осмива всичко, с което се сблъсква всеки подрастващ – несподелени любови, проблеми в семейството, борба за насъщния, творчески пориви, мечти за един по-голям живот, борба със системата, която постоянно се опитва да ни засмуче… Самоироничен към себе си и своите стремежи, предизвикващ смеха на своите зрители, Хенри успява да надмогне меланхолията на ежедневието и тежките удари, нанесени от баща му. Без да спестява нищо от това, което чувства и мисли.

Режисьорът Ана Батева ни открехва вратите към „Всичко на масата“:

Най-любопитно по време на процеса може би беше да се намери формата и средствата, които да дадат сценичен живот на текста. Самият Буковски в живота не бил много сговорчив и за мен това се оказа истинско предизвикателство – да открия причината, заради която нашият Хенри Чинаски би говорил толкова много? Какво го кара да си отвори душата? И пред кого? И понеже е монологична форма, сметнах за необходимо да махна четвъртата стена, като включа и зрителя в историята. Така стигнахме до един директен изказ, изискващ максимална емоционална искреност, но и смелост пряко да говориш за неща, неудобни за публиката.

И именно тази искреност работи в наша ползва, като играем в чужбина. Често играем без субтитри и въпреки това историята стига до зрителите. Разбират я и съчувстват на героя. Чистата емоция винаги ще намери път до своята публика. Даже и на фестивала в Албания, където езиковата бариера е неизбежен факт, публиката без дъх пое цялото случване на сцената.

И в това отношение Васко е много откровен, заради, което и го оценяват толкова. Но факта, че по фестивалите публиката не познава лично творците и напълно е лишена от всякакви стереотипи и предрасъдъци, това допринася творбата да бъде възприемана в най-чистата ѝ форма. В България спектакъла също намери своята публика, което за нас е и мотивация да продължим да го развиваме.

В своята рубрика за LoveTheater.bg Ана ще ви разказва за интересни творци. Вижте нейния първи материал ТУК. А вие не пропускайте „Всичко на масата“ на 26 февруари (понеделник) във „СФУМАТО“ :)

Written by Деница Димитрова

Leave a comment