LOGO

'

Утрото след Оскарите

Утрото след Оскарите Оскари 2017 Full view

Тази нощ, българско време, бяха обявени победителите на 89-тите награди Оскар.

Фаворитът с рекордни 14 номинации „Ла, ла ленд“ получи 6 статуетки.

Валяха сладки вкусотии от тавана на Dolby Theatrе.

Водещият на шоуто – комикът Джими Кемъл – предсказа, че ще обърка нещо в церемонията и познайте какво се случи…

Ето как стана всичко:

В календара ми всяка година имаше една чудна нощ, в която стрелките на часовника ми се местят с няколко часови зони. Точно тогава пуканките са по-вкусни от всякога, килимчето в стаята ми от розово се превръща в червено, а звездите са намерили своя образ в човешка форма и се разхождат в приказни рокли и костюми по продължението му ча-а-а-ак до телевизора. Нощта на Оскарите, дами и господа!

Тази година обаче вълнението от отварянето на плика с отговора на „Кой …. ?“ беше в пъти по-голямо. Самото споменаване на името на Теодор Ушев, докато се прочитаха имената на номинираните в категорията, беше истинско изживяване!

Хейли Стейнфийлд пое дъх и стрелките се забавиха, сърчицето ми забърза нанякъде и отдалече чух приглушени от тишината барабани…. Но, не „Сляпата Вайша“, а „Пайпър“ беше късометражната анимация, която грабна статуетката. Това не попречи на гордостта ми да поеме светлината и цветовете от екрана и да се понесе надолу към брадичката ми с мокра следа, която бързо изтрих, за да не види Джими Кемъл. Хайде с мен на пътешествие из церемонията, за да преброим заедно до 24.

Най-добър актьор в поддържаща роля 

Махершала Али – „Лунна светлина“

Грим и прически

„Отряд самоубийци“

Костюми

Колин Атууд – „Фантастични животни и къде да ги намерим“

Документален филм

„О Джей Симпсън: Произведено в Америка“

Монтаж на звукови ефекти

Сълвейн Белмар – „Първи контакт“

Звуков микс

„Възражение по съвест“

Най-добра актриса в поддържаща роля

Виола Дейвис – „Прегради“

Най-добър чуждоезичен филм

„The Salesman“ – Иран

Най-добра късометражна анимация

„Пайпър“

Най-добра пълнометражна анимация

„Зоотрополис“

Сценография

Дейвид Уаско – „Ла ла ленд“ 

Визуални ефекти

„Книга за джунглата“

Монтаж

Джон Гилбърт – „Възражение по съвест“ 

Най-добър късометражен документален филм

“The White Helmets” 

Най-добър късометражен филм

“Sing”

Операторско майсторство

Линус Сандгрен – „Ла ла ленд“

Най-добра оригинална музика

Джъстин Хъруиц – „Ла ла ленд“

Най-добра песен

“City of Stars” – „Ла ла ленд“

Най-добър оригинален сценарий

Кенет Лонерган – „Манчестър край морето“

Най-добър адаптиран сценарий

Бари Дженкинс, Таръл Алвин Маккрани – „Лунна светлина“

Най-добър режисьор

Деймиън Шизел – „Ла ла ленд“

Най-добър актьор в главна роля

Кейси Афлек – „Манчестър край морето“

Най-добра актриса в главна роля

Ема Стоун – „Ла ла ленд“

Най-добър филм

„Лунна светлина“

Сцената много ми приличаше на компас. Един своеобразен символ на търсенето, откриването, посоката и на всички въпроси, свързани с тях. Дали тази вечер не се изгубихме някъде между невероятните сценарии на филмите и неизвестността на утрешния реален ден… Не знам за вас, но на мен ми се иска да бях останала там  – между 4 и 5 часа, българско време, в разгара на наградите. Както в моето лично вълнение, така и в Dolby Theater цареше един малък Хаос – дали от шегите с една личност, много често споменавана, за съжаление не напразно в последните месеци, дали от сипещите се от тавана захарни пръчици и донъти (Джими поръча и кафе) или от грешно предадения позлатен войник за най-дългоочакваната категория… Може би пък беше заради туристите, които влязоха без да знаят, по време на церемонията и никога няма да забравят тази вечер. Със сигурност имаше нещо различно. Но магията на киното и на изкуството като цяло беше там. А това означава много!

Пожелавам ви магия! Успешна седмица! Месец! Година!
Г-н Оскар, ще се видим… след година!

 

Written by Калина Дамянова

Leave a comment