LOGO

'

Списък на театрални маркетингови трикове (II ЧАСТ)

Каквато и да е ситуацията в театъра ви, винаги има още едно Асо в ръкава – можете да измислите някоя малка активност или кампания, която да привлече публика. Миналата седмица ви представихме списък с интересни и лесни маркетингови тактики, а тази седмица ще го допълним с още няколко трика, които да ви помогнат да сложите табела „Няма билети“ на касата:

37. Вземете камера/смартфон и попитайте хората във фоайето, по време на антракт или след представлението, какво им е харесало. След това може да споделите видеото в социалните мрежи, а ако се е получило добре, може да спонсорирате поста във Facebook.

38. Подгответе двуминутен откъс от постановката (с действие, не само реплики), която можете да изпратите на местните телевизионни предавания.

39. Подгответе си точки, по които да говорите за продукцията, и ги представете на местните журналисти, за да може при интерес да им помогнете да си изготвят интервютата.

40. Направете хаштаг на своята продукция и се уверете, че всички в екипа ще го използват, когато публикуват в социалните мрежи.

41. Ако има технически елемент в програмата, който можете да добавите с малко допълнителни пари, като мултимедийни ефекти, създайте ударна кампания за финансиране на това, което искате да добавите, и използвайте кампанията като промоционален инструмент.

42. Основете местна група, която да функционира като читателски клуб за пиеси, все пак не забравяйте да включите и останалите театри в града, не само вашия. Това ще създаде лоялни потребители и театрална общност.

43. Заведете вашия продуктивен екип в парка, изключете телефоните си и прекарайте 30 мин. в разговори какво прави това представление страхотно. Този брейнсторминг ще ви помогне да изчистите основните послания за кампанията.

44. Създайте група от вашия екип, която да споделя различни идеи с други театри в далечни страни. Обмяната на опит винаги е полезна.

45. Ако някоя от датите на постановките съвпадне с рождения ден на някой редовен зрител, то му предложете безплатни билети за датата (при събиране на имейли или информация за посетителите е нужно да знаете максимално много подробности за тях).

46. Направете малък подарък, който да е свързан с представлението, или го обявете след неговия край. Така ще зарадвате публиката и те ще споделят с приятели за изненадата.

47. Ако имате страхотен постер, реклама или друг материал, с който се гордеете, разкажете за него на екипа на представлението. Така те също ще го споделят и ще стигне до много хора.

48. Изпратете таен купувач до билетната каса, който да разпитва за представлението, за да разберете дали вашите служители са подготвени.

49. Създайте Google Alerts с името на постановката, театъра, за да проследявате всяка нова онлайн публикация около тях, която можете да използвате, ако искате.

50. Направете видео състезание, в което хората ще могат да изпращат YouTube видеа, в които да говорят за постановката.

51. Направете снимка или видео на първата репетиция на маса, в която всички са заедно в една стая – винаги може да я използвате в социалните мрежи или като част от по-голяма маркетингова концепция.

52. Изпратете съобщения като SMS до абонатите с ексклузивни промоции в кратки срокове.

53. Селективно поканете хора (от публиката на други ваши спектакли), които да са фокус група на новото представление. Така те ще ви дадат обратна връзка, като накрая тези хора ще се чувстват като част от продукцията.

54. Давайте на хората безплатна напитка (или нещо друго), когато качат снимка във Facebook от фоайето преди или след на представление.

55. Създайте програма за продажба на билети, в която хората ще печелят намаления за всеки доведен нов зрител.

56. Направете „почетна“ журналистическа среща, в която ще поканите само няколко избрани журналисти по-рано от останалите. Ще им дадете възможност да се срещнат с екипа и да зададат въпрос, да видят част от спектакъла или нещо друго, свързано с него. Така предварително ще събудите интереса не само на зрителите, но и на останалите журналисти.

57. В залата подканете зрителите да постнат снимки, коментари и др. за спектакъла (разбира се, с вашия хаштаг), преди да изключат телефоните си.

58. Напишете конкретно ревю, което искате да видите в медиите в деня след премиерата и помислите какво трябва да направите, за да достигнете до точния човек, който да напише текста така, че да се доближава до вашата идея.

59. Запазвайте всички маркетингови идеи, които са страхотни, но поради някаква причина не работят този път. Така ще можете бързо да ги възвърнете за бъдещи проекти.

60. Създайте маркетингов бюджет – не е нужно да харчите всичко, но ще знаете какво можете да спестите, ако имате достатъчно брилянтни идеи.

61. Предложете билети на местни организации, които правят томболи или благотворителни аукциони.

62. Осигурете безплатна услуга „опаковане на билети за подарък“ и зрителите, които са решили да зарадват близките си с театрално представление,  ще могат да им подарят и атрактивна визия. Може също да предвидите билети/карти, на които не се изписва цената.

63. Намерете съветник, който прави професионални комуникационни и маркетингови кампании в други браншове освен в изкуствата. Той ще ви даде пазарния поглед, от който се нуждаете.

64. Запишете как режисьорът говори за силата на всеки от вашия екип и след това използвайте видеото онлайн.

65. Вземете последното издание на списание или разгледайте някой сайт, който отговаря на вашата таргет група и вижте рекламите, като търсите изображение, съобщение или концепция, които можете да използвате в своя маркетинг.

66. Свържете се с местен бизнес и говорете с PR или HR отдела. Поканете ги да закупят билети за група с отстъпка за своите служители или за VIP клиентите си.

67. Скрийте безплатни билети или други интересни награди на различни места в залата или фоайето и дайте улики в социалните мрежи, които да помогнат на най-приключенски настроените зрители да ги открият преди или след представлението.

68. Поставете купа във фоайето за визитки и всеки месец на произволен принцип избирайте един, който ще получи безплатни билети или абонамент, а събраните контакти от визитките допълнете в своя имейл лист.

69. Задължително е да използвате най-добрия фотограф, който можете да си позволите, за да имате и най-добрите снимки на спектаклите, които да карат хората само от един кадър да дойдат в театъра.

70. Поканете последователите си от социалните мрежи да създадат надписи/заглавия към забавни снимки от репетициите на представлението.

71. Отделете предишни клиенти, които са купували повече от 4 билета наведнъж, и им изпратете покана за специална групова отстъпка.

Тези 71 малки трика са само част от морето от възможности. Вие имате PR и рекламни специалисти, които могат да създадат много такива идеи. Имате също и страхотни креативни екипи на спектаклите. Просто се възползвайте, защото има мнооооооого малки неща, които имат голям ефект и не струват почти нищо. А аз ви обещавам да разгледаме някои от тези идеи по-подробно, за да се възползвате от тях :)

Някои точки от списъка са изменени, за да отговарят на българската действителност.

Първоначалният превод на текста е направен от Кристина Захариева.
Източник: soldoutrun.com

Written by Мирена Керезова

Мирена е PR специалист и създател на LoveTheater.bg. Идеята за сайта се реализира през 2014. Тя е носител на PR Приз, връчван от БДВО, за комуникационната стратегия на LoveTheater.bg.

Leave a comment