LOGO

'

Списък на театрални маркетингови трикове (I част)

Клей Мабит е театрален продуцент, който дълго време се е занимавал с маркетинг, преди да започне продуцентска кариера. За първия си спектакъл той използвал всички тактики от маркетинга за продажбата на билети и съответно успява да разпродаден всяко едно място. Той създава списък на „театралните маркетингови трикове“, който сега ще ви споделим.

Не всички идеи в този списък са подходящи за всички продукции, но със сигурност ще намерите парченца истина за точното представление – независимо от това за какво е или къде се представя. В списъка има и идеи, фокусирани върху продължителния маркетинг. Ето я и първата част от списъка:

  1. Посещавайте другите театри редовно, за да видите, кое от техните представления се продава добре – тогава вижте как го постигат.
  2. Повечето препратки за онлайн продажбата на билети са тромави и грозни, създайте линк, съкращаващ услугата като Bit.ly.
  3. Оставете подходящи коментари под статиите на местни арт журналисти, така че да знаят кой сте, без да искате нещо конкретно от тях. Така читателите могат бързо да се срещнат с вас.
  4. Станете домакин/спонсор на фестивал.
  5. Предложете нещо безплатно или с отстъпка в нощта, когато знаете, че ще има слаба посещаемост (ако има заведение в театъра, може да е нещо от бара).
  6. Направете отстъпка за първите 100 закупени билета, когато пуснете билетите в продажба.
  7. Станете партньор с организация, която приема дарения от храна, дрехи или играчки и организирайте нощ, в която да няма вход, а вместо това зрителите да носят дарения (използвайте снимки, видеа, прессъобщения за това събитие, така ще увеличите продажбите на всички свои представления). Или иначе казано – това си е активна CSR политика.
  8. Поставете GoPro камера на актьор по време на репетиция, когато изпълнява сложен бой, танц или летяща сцена и го споделете в социалните мрежи.
  9. Създайте видео, показващо кадри от продукцията с гласовете на актьорите, които казват най-добрите си реплики.
  10. Поставете рекламни табла на тротоара с въртящи се заглавия, които казват шеговити неща, които привличат вниманието.
  11. Изпратете имейл на всеки, който е гледал едно от предишните ти подобни представления и му кажи защо след като е гледал това, ще се влюби в постановката, която предстои.
  12. Създайте реклама за списание – дори никога да не я пуснете, ще ти помогне да формулираш бързо и сбито своето маркетингово съобщение.
  13. Направи нощ, в която вашите редовни посетители могат да доведат приятел безплатно и им дайте „царско посрещане“, с което да се почувстват като рок звезди пред техните приятели.
  14. Организирайте медийна среща с пресата и арт блогърите, на която може да присъстват всички или част от местните театри, и заедно представете предстоящите представления наведнъж.
  15. Създайте специално място за безплатни напитки и го рекламирайте пред своите редовни посетители.
  16. Напишете какво бихте направили, ако имахте 10 хил. долара, които да похарчите за маркетинг, едва ли скоро ще стане, но помислете как можете да направите по-икономична версия на тези тактики с вашия текущ бюджет.
  17. Отпечатайте специални карти и за вашите продукции, които да раздадете на редовните си постетители.
  18. Работете с ресторант в близост до вас и създайте специални промоции за зрителите след представлението (този похват се използва активно у нас :) ).
  19. Изпратете покана до лидерите на мнение и блогърите за обяд с директора/режисьора и говорете за постановката.
  20. Напишете писмо до редактора на местен вестник за това защо нещата, които представяте са от значение да вашата общност.
  21. Създайте пакет с билети заедно с друг театър или арт организация, където някой може да закупи билет за събитие и на двете места с отстъпка.
  22. Свържете се отново с посетителите само за да им благодарите за тяхната подкрепа, и ако имате възможност ги попитайте, какво биха искали да видят.
  23. Предложете свободни места на своите редовни зрители, когато е възможно.
  24. Създайте кратки видеа, говорейки за актьорите и екипа на представлението, които могат да се разпространяват онлайн.
  25. Поддържайте отворена група оналйн (може да е във Facebook или Google Hangout), където редовната публика може да се срещне с актьорите и да им зададе въпроси или да пита за билети и т.н.
  26. Вместо или освен флаери, отпечатайте визитки, с които да представяте постановката. Определено ще изненада зрителите. Тези визитни картички могат да се раздват на влиятелни личности.
  27. Направете до 3-минутно ревю на новото представление малко преди началото на друго представление– точно като филмов трейлър.
  28. Поддържай активно блога си не само преди премиерата, това ще държи интересът на публиката дълго.
  29. Направете конкретна таргет група във Facebook, включваща вашия имейл лист с редовни зрители и започнете целенасочени реклами към тази аудитория.
  30. Заведете местен журналист на обяд, когато нямате подготвено представление само, за да го/я опознаете.
  31. Създайте списък с медийни контакти с всички автори, блогъри и фенове в социалните медии, които говорят за театър.
  32. Съберете прес кит на дигитален носител, който може да дадете на журналист на флашка или най-лесното – той да си го свали от сайта ви.
  33. Предложи билети за представлението на други местни арт групи, заедно с поименна покана за събитието.
  34. Създайте видео картички, с които да благодарите на всички зрители и влиятелни личности.
  35. Направете видео обиколка зад колисите, показвайки как се променят някои драматични сцени, костюми или други технически елементи от представлението.
  36. Направете кратко проучване след представлението, като можете да изпратите имейл на хора от публиката деня след като са го гледали.

Всеки театър може да вземе идея от този списък и да я персонализира и развие. Следващата седмица ще ви представим и продължението на триковете, които можем да използваме, за да продадем повече билети.

*Някои точки от списъка са изменени, за да отговарят на българската действителност.

Първоначалният превод на текста е направен от Кристина Захариева.
Източник: soldoutrun.com

Written by Мирена Керезова

Мирена е PR специалист и създател на LoveTheater.bg. Идеята за сайта се реализира през 2014. Тя е носител на PR Приз, връчван от БДВО, за комуникационната стратегия на LoveTheater.bg.

Leave a comment