LOGO

'

Дигитална сцена – как да използваме правилно Instagram

Дигитална сцена – как да използваме правилно Instagram Социалната мрежа за споделяне на снимки и видеа – Instagram Full view

Всеки от вас навярно се досеща, че най-използваната социална мрежа в България е Facebook. В първа част на материала „Дигитална сцена“ ви дадохме насоки как правилно да развивате своя Facebook страница, но не каква да е, а на театър. Това обаче далеч не е единственият социален канал, благодарение на който да достигате до точната онлайн аудитория.

Мрежата за споделяне на снимки и видеа Instagram, създадена като безплатно мобилно приложение през 2010 г., е изключително популярна сред младите хора. Освен че театрите насочват фокус към тийнейджъри и юноши, чрез Instagram показват, че да ходиш на театър не е отживелица или демоде, както биха се изразили някои хора, не е само за възрастни. Ако един театър е в крак със социалните мрежи, това прави впечатление и със сигурност привлича още публика.

Чрез снимките и кратките видеа, които може да се споделят в Instagram, се събужда любопитство и интерес. Лесно се напомня за постановки, промоции или актьори. Безспорно това е комуникация (реклама), която не коства нищо от бюджета на театъра и може да достигне до много хора. Ето и няколко стъпки, които ще ви помогнат да работите ефективно с приложението:

Профилът

Първата стъпка от създаването на профил в Instagram е да изберете подходящо име. Колкото по-кратко толкова по-добре. Може да се използват съкращения, но все пак да бъде ясно, че това е същият театър. Например: nt_ivazov (Народен театър „Иван Вазов“), mgtzadkanala (Млаък градски театър „Зад канала“). Ако името позволява, може да го изпишете на английски, защото приложението се използва от милиони чужденци – armytheatre ( Театър „Българска армия“), youth.theatre (Младежки театър „Николай Бинев“).

Важно е и да не заключвате профила си, т.е. да бъде видим за всички потребители. В противен случай всеки изпратил заявка да последва театъра трябва да чака одобрение, а това със сигурност може да не се случи веднага.

Препоръчително е в описанието да включите линк към сайта на театъра и цялото му наименования. Има и опция за добавяне на бутон „Констакт“. Благодарение на него потребителите могат диретно да се свържат с вас чрез телефон или мейл и виждат точния адрес на театъра чрез Google Maps. Единственото, което се изисква, за да добавите това улеснение за аудиторията, е да превключите на „бизнес профил“ от настройките. Важно пояснение, е че благодарение на него може да следите и до колко човека е стигнала публикацията ви.

Последователите

В Instagram има милиони потребители, което значи и милиони профили. Как точно хорта ще разберат за вашия? Ако не сте активни, това няма как да стане. Дори да имате уникално съдържание, трябва да направите така, че за него да разберат колко се може повече хора. Една от първите стъпки, с които да развиете профила, е да започнете да следите други профили – познати, непознати, известни личности (артисти и режисьори е подходящо), други театри. По този начин те ще разберат за вас и ще започнат също да ви следват, лайкват, коментират и тагват. Може да се получи вирусен ефект, тъй като всеки последовател на ваш последовател вижда каква е дейността му.

От изключителна важност е и хаштагът – #, който, за разлика от Facebook, в Instagram е много работещ инструмент. Благодарение на ключовите думи, които тагвате, могат да ви откриват всякакви хора, които търсят изображения по същата дума. Препоръчително е да сложите поне няколко #, които по някакъв начин се вписват в концепцията на картинката/снимката:

Не забравяйте след това да споделите снимката и в останалите социални канали, които поддържате, за да стигне до още и още хора. Това се случва чрез свързване на профилите.

Съдържанието

Пуснете аудиторията зад кулисите, покажете й това, което остава скрито за нея. Вече може да създавате инстаграм истории (Instagram Stories) – поредица от снимки и видеоклипове, към които да добавите пояснителен текст. Съдържанието не се качва в профла ви и след няколко часа изчезва (по подобир на Snapchat), но е добър трик да напомните на аудиторията за себе си, особено с нещо, което се случва в реално време – репетиция, подготовка преди представление, проби на костюми и пр.

Краткото, въздействащо и непринудено съдържание със сигурност е любопитно, особено ако става дума за живота в театъра.

Последвайте и LoveTheater.bg в Instagram.

Written by Деница Димитрова

Related Articles

Leave a comment